2015 is mijn jaar!

19-06-2015 22:59

Wat een fijn jaar. Het jaar is nog lang niet voorbij, maar de eerste helft pakt niemand mij meer af :-). 

Eindelijk lijkt het geluk mij weer te hebben gevonden en andersom. 


Ben ik beter? Zijn mijn klachten weg? Nee, dat helaas niet, maar ik zit wel veel beter in mijn vel. Ook heb ik veel dingen voor elkaar gekregen, waarvan ik vind dat ik het nodig heb en waarvoor ik hard gewerkt heb om dit te bereiken. Ik merk aan mijzelf dat ik beter voor mijzelf op durf te komen. Voorheen was ik erg afwachtend, nu ga ik gesprekken goed voorbereid in, met een duidelijk doel voor ogen. En dit lijkt te werken! 


Ik heb een vast contract op mijn werk gekregen. Dit had ik al wel bij de werkgever, maar nog niet op deze afdeling. Het afgelopen jaar heb ik goed genoeg kunnen bewijzen dat ik, ondanks mijn aandoening, wel kan werken en mij nuttig kan maken. Nu heb ik ook wel de perfecte werkplek en werkzaamheden te pakken, wat precies past bij wat ik wel/niet kan. Ik krijg veel vrijheid om dit zelf in te vullen.


Mijn relatie verloopt ook nog steeds super goed. De POTS is absoluut geen "dingetje". Het enige dat hij weleens jammer vindt, is dat we soms moeilijk dingen kunnen plannen omdat ik elke middag slaap. En dat is natuurlijk ook lastig af en toe. Maar dat mag de pret niet drukken.


Ik heb een verlenging voor mijn gehandicapten parkeerkaart aangevraagd, want deze verloopt bijna. Ik moest opnieuw voor een keuring op het gemeentehuis komen en heb een verlenging voor 2 jaar gekregen. Daarna wordt het weer beoordeeld.


Tevens heb ik via het WMO een rolstoel aangevraagd (ik kreeg deze tip van lotgenoten). Ik heb al 3 jaar een eigen rolstoel, maar deze is vrij zwaar en eigenlijk bedoeld om geduwd te worden. Ik wil heel graag een actief model, sportiever en makkelijker om zelf mee te rijden. Ook hiervoor heb ik een toezegging gekregen voor 2 jaar. Vandaag is er iemand bij mij thuis geweest om alle maten op te meten en mijn wensen te noteren. Binnenkort krijg ik dus een op mij aangepaste rolstoel! Bijzonder hoe blij je kunt zijn met iets wat je eigenlijk helemaal niet nodig wilt hebben. Maar ik zal er veel veel gemak en plezier van hebben! Het geeft toch een hoop vrijheid en meer mogelijkheden. 


Fysiotherapie heb ik nog steeds niet opnieuw opgestart. Ik moest in eerste instantie tijdelijk stoppen ivm 2 kleine operaties die ik heb ondergaan. Nu merk ik dat ik wel even geniet van het feit dat ik geen afspraken heb en mij even kan richten op andere leuke dingen. Ik ga het wel weer oppakken, want ik vind het wel belangrijk om te blijven bewegen. Wel ga ik dan nog maar 1x per week. Ik heb het idee dat ik met 2-3 keer per week trainen mijn lichaam heb overbelast en er vaker een terugval kwam. Nu is het al lange tijd stabiel en dat voelt uiteraard beter.


Met de medicatie, Citalopram, gaat het ook nog steeds goed. Ik heb er best veel baat bij, dus zal dit voorlopig nog wel blijven gebruiken. 


Ik ben op dit moment blij, tevreden en gelukkig. Op naar de tweede helft van dit jaar. Hopelijk houdt het geluk nog lang aan!