Update Citalopram

25-04-2015 23:14

Sinds een aantal weken ben ik gestart met de SSRI Citalopram. De dosering is opgehoogd naar 20 mg en ik merk positieve veranderingen. Mijn hartslag blijft over het algemeen lager (ook bij inspanning). Er zijn nog wel uitschieters, maar minder hoog dan voorheen. Prikkels komen gedoseerder binnen; op licht, geluid en onverwachtse dingen reageert mijn lijf wat minder heftig. Ik voel me ook vrolijker en relaxter, maar of dat komt door de medicijnen of de liefde is natuurlijk de vraag :-). De nadelen zijn dat ik er erg van ga dromen en dat mijn bloeddruk over het algemeen wat lager is dan voorheen, wat ik merk bij het opstaan. Maar de positieve punten hebben de overhand, dus dit neem ik voor lief. Voorlopig ga ik hiermee door, over twee weken heb ik weer overleg met de huisarts wat het vervolg is.


De behandelend arts heb ik van de week ook weer gesproken. Ik heb hem bijgepraat en hij vertelde eerlijk dat hij niets meer voor mij kan betekenen. Wel hebben we afgesproken dat we half jaarlijks contact houden, en mocht het toch weer achteruit gaan dan kan ik altijd eerder contact opnemen.


De afgelopen maand heb ik niet getraind. Vanwege een aantal kleine ingrepen mocht ik Een paar weken niet tillen en niet sporten. Eerlijk gezegd was het ook wel even prettig, even helemaal niets te hoeven. Geen therapieën. Wel heb ik thuis wat oefeningen gedaan om het een en ander bij te houden. Per mei zal ik weer gaan trainen. Het niveau in de "normale" fitnessgroep vind ik wel erg hoog liggen. Of ik dit volhoud, of toch terug ga naar de fysio fitness, moet ik nog even bekijken.


Al met al is alles nog steeds redelijk stabiel. Het gaat allemaal z'n gangetje en zolang ik rust en regelmaat houd, voel ik mij er redelijk "goed" bij.